چگونه دفتر کار کوچک را دکور کنیم؟


دکوراسیون داخلی و نحوه ی چیدن وسایل و دکور دفتر کار و یا حتی شرکت ،  یکی از عامل های مهم در جذب مشتریان و جلب کردن اعتماد مشتریان نسبت به شما و برند تجاری شما است. علاوه بر اینها به طور کلی محل کار و یا شرکت باید به گونه ای باشد تا کارمندان و افراد شما نیز احساس راحتی زیادی داشته باشند تا بتوانند وظیفه های خود را به درستی انجام دهند. همیشه به خاطر داشته باشید که میزان نور پردازی نامناسب، دیوار های بی رنگ و خنثی و وسایل و مبلمان اداری بی کیفیت میتواند یکی از عوامل موفق نبون در کسب و کار باشد.

دکوراسیون داخلی دفاتر کوچک:

اولین و مهم ترین گامی که وجود دارد انتخاب رنگ دیوار ها، سقف ها و کفپوش های دفتر کار میباشد. بهتر است برای بزرگ تر نشان دادن فضای کاری اتن، از رنگ هایی خنثی مانند سفید، کرم و یا لیمویی استفاده کنید. انتخاب کردن از بین این سه تا رنگ کاملا سلیقه ای می باشد. رنگ وسایل های مهم و کاربردی مانند میز، صندلی و یا طراحی مبلمان اداری را تیره انتخاب کنید. سعی کنید میز ها به رنگی مانند چوب باشند. این تضاد های موجود رنگ بین دیوار و وسایل موجب می شود تا علاوه بر زیبایی، فضای داخلی محل کار بزرگ تر به نظر مشتریان برسد.

در انتخاب وسایلی دیگر هم باید در نظر داشت که ظرافت خود را داشته باشند و فضای کمی را نیز اشغال کنند. با توجه به متراژ دفتر کارتان، ابعاد میز مدیرتی و صندلی های اداری را انتخاب کنید.

از نکاتی مهم که در هنگام چیدن وسایل کاربردی دیگر باید در نظر گرفت تا بتوانیم از محیط داخلی به شکلی کاملا بهینه استفاه کنیم، این است که حتما میز ها را در گوشه های اتاق دفتر کار قرار دهید.

نور پردازی های محیط داخلی گام بعدی در طراحی داخلی دفاتر کوچک اداری است. چگونگی و میزان نور پردازی های انجام شده یکی دیگر از فاکتور های موثر در بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی است. از ترفند های پیشنهاد شده  و خوب توسط طراحان داخلی معروف، نور پرداز هایی به شکل سه بعدی است. ایده جالب و کاربردی دیگر این است که شما هالوژن هایی را بر روی سقف محیط کارتان تعبیه کنید.

برای نگه داری از اسناد و فایل هایی که مربوط به کار دفتر است، اگر فضای کافی برای کمد ندارید، میتوانید بر روی دیوار شلف ها و یا قفسه هایی را نصب کنید ولی حواستان باشد تا در این کار زیاده روی نکنید. چرا که محیط کاری را شلوغ و نا مرتب نشان میدهید. بهتر است تا میز هایی که خریداری کنید با کشو و کمد  باشد.  در این صورت هم از فضا به شکل بهینه استفاده کرده اید و هم نظم را در محیط کاری خود رعایت کرده اید.

همیشه در دفتر کار کوچک خودتان باید سعی کنید تا روی میز مرتب و خلوت باشد. موردی که حتی از نظر علمی هم برای معماری داخلی ثابت شده این است که فضای کاری کارمندان اگر مرتب و منظم نباشد، تاثیر منفی روی ارامش اشخاص میگذارد. لوازم اضافی را بر روی میز انباشته نکنید.

اگر کار شرکت تان یا دفتر کار شما به گونه ای است که هر کارمندی نیازمند داشتن فضایی کاملا مجزا است، بهتر است تا به جای ساخت دیوار ها، از پارتیشن های شیشه ای و یا پارتیشن های چوبی استفاده کنید. ساخت دیوار های کاذب به جای پارتیشن باعث می شود تا کارمندان فضای محدودی داشته باشند.